Adviseurs

Echte namen op de gevel



Persoonlijk en betrokken wordt het bureau geleid door de naamgevers. Zij worden ondersteund door ervaren adviseurs. Met passie wordt er gewerkt aan alle facetten van het communicatievak. Met elkaar het verschil maken, daar gaat het om. De adviseurs brengen creativiteit en kennis samen voor een optimaal resultaat.

De adviseurs van het bureau hebben naast een brede basis allen een specifiek aandachtsgebied. Wilt u meer weten over het team klik dan op onderstaande namen: Martijn AlbersDanny de Vries en Janine Bosma.




“GEEN MOOIE PRAATJES, MAAR GEWOON DOEN”


Martijn Albers
Partner / Strategisch communicatieadviseur

Recht door zee en duidelijk advies. Dat is waar ondernemer en strateeg Martijn Albers voor staat. Hij spreekt de taal van bedrijfsleven én overheid. Daardoor kan hij snel schakelen en partijen op één lijn brengen. Of hij nu voor of achter de schermen werkt: het behalen van de doelstellingen staat voor hem altijd centraal.

Met zijn kritische en onafhankelijke advies ondersteunt hij als boardroom advisor diverse topmensen uit politiek en bedrijfsleven. Als reputatiestrateeg heeft hij een bewezen staat van dienst bij het managen van uiteenlopende risico’s, issues en rampen. Hij zorgt voor overzicht en brengt rust in de hectiek van risico- en crisiscommunicatie. Als woordvoerder verzorgt hij de persrelaties voor uiteenlopende cliënten in goede en slechte tijden. Daarnaast doen zijn cliënten graag een beroep op hem voor het reorganiseren en professionaliseren van communicatieafdelingen, de coaching van adviseurs en medewerkers en voor strategisch advies.

Voor de oprichting van het bureau in 2005 werkte hij als woordvoerder, communicatiestrateeg en manager bij overheid en bedrijfsleven. Zo werkte hij onder meer in het reclamevak, aan de Universiteit Twente en bij het toenmalige Elias communicatie. Als ondernemer is hij als investeerder en coach betrokken bij diverse (startende) bedrijven.

Albers over het communicatievak: “Goed nadenken is belangrijk. Maar er moet op een gegeven moment ook wat gebeuren. Geen mooie plaatjes en praatjes. Gewoon een duidelijk verhaal met een heldere boodschap. Dat is de essentie van communiceren.”





“Aandacht krijg je niet, aandacht moet je verdienen”


Danny de Vries
Partner / Strategisch communicatieadviseur

Betrokken, deskundig en betrouwbaar. Dat is waar drs. Danny de Vries als spin-doctor en communicatiedeskundige voor staat. Zijn ervaring op het gebied van risico- en crisiscommunicatie maakt dat hij snel schakelt en een groot journalistiek netwerk heeft. Als oud-journalist maakte hij zijn journalistiek hoogtepunt en persoonlijk dieptepunt mee als maker van de televisie-beelden van de vuurwerkramp in Enschede in 2000.

Als ondernemer en oud-journalist werkte hij onder meer bij de regionale omroep RTV Oost, Twente Vandaag / Telegraaf en Endemol Nederland. Daarnaast werkte hij als hoofdredacteur bij een uitgever & reclamebureau.In 2005 richtte hij Albers De Vries communicatie op. Voor talloze (publieke) organisaties, instanties, bedrijven en politici verzorgt hij de strategische communicatie, risico- en crisiscommunicatie, PR en PA.

Momentaal is De Vries onder meer actief voor het Nationaal Comité 200 jaar Koninkrijk der Nederlanden. Als Coördinator Bedrijven betrekt hij het Nederlandse en Caribische bedrijfsleven bij zes Nationale Evenementen die in de periode van november 2013 tot september 2015 worden georganiseerd in Scheveningen, Den Haag, Maastricht, Zwolle, Amsterdam en Sint Maarten.

De Vries is daarnaast schrijver van het ‘Catherina-Amalia geboorteboek’, dagvoorzitter, presentator en was als communicatiedeskundige jarenlang vaste tafelgast bij het televisie-programma ‘EDNED’ van RTV Oost. Daarnaast is hij als voorzitter of secretaris van het bestuur actief bij een reeks van zeer uiteenlopende maatschappelijke organisaties en verenigingen waaronder de Stichting Twentse Ambassade Amsterdam. Verder is hij verantwoordelijk voor de Pers & Communicatie voor de Stichting Amsterdam Gay Pride in 2014, 2015 en tijdens Europride 2016.

De Vries over het communicatievak: “Als journalist verbaasde ik mij regelmatig over het niveau van persberichten en het maken van verhalen. Wie informatie wil zenden moet eerst nadenken wie de ontvanger is en bovendien journalistiek kunnen denken. Aandacht krijg je niet. Aandacht moet je verdienen.”